موسسه تولد نو تندرستی
مركز تخصصي سم زدايي و درماني مواد مخدر و محرك دارای شماره ثبت 29107 تحت نظر بهزیستی

 

 
دکتر نارنجي‌ها معتقد است که درمان شيشه بسيار سخت است
  خانواده‌ها زودترمداخله کنند
اولين قتل امسال که روز پنجم فروردين ماه به وقوع پيوست، يک قتل شيشه‌اي بود؛ مرد 31 ساله‌اي بر اثر توهم ناشي از مصرف شيشه زن 29 ساله‌اش را با 17 ضربه چاقو در حمام از پاي درآورد.
اولين قتل امسال که روز پنجم فروردين ماه به وقوع پيوست، يک قتل شيشهاي بود؛ مرد 31 سالهاي بر اثر توهم ناشي از مصرف شيشه زن 29 سالهاش را با 17 ضربه چاقو در حمام از پاي درآورد.کم نيستند جرم و جناياتي که مصرف شيشه منشا آنهاست. چون اين ماده صنعتي اعتيادآور اين روزها بين جوانان رواج بيشتري پيدا کرده است و براثر تصور غلطي که وجود دارد خيليها هنوز هم بر اين باورند که شيشه يک ماده شاديزاست که اعتيادآور نيست؛ درحالي که اين ماده محرک و مخرب پس از چند بار مصرف وابستگي به همراه ميآورد و به دليل تاثيرات شديدي که روي مغز ميگذارد زندگي فرد را دچار اختلالات جدي ميکند. دکتر هومان نارنجيها کارشناس مرکز تحقيقات سوءمصرف و وابستگي به مواد مخدر دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي است که سالها وقت خود را براي مبارزه با گسترش مواد مخدر و درمان بيماران گذاشته است.در گفتوگويي که با او داشتيم نشانهها و زيانهاي خطرناک اعتياد به شيشه را جويا شديم.
 
بيشترخانوادهها يکسري نشانهها را مثل گوشهگيري و انزوا علامت اعتياد ميدانند و با ديدن اين علائم روي فرزندانشان حساس ميشوند. آيا نشانههاي اعتياد به شيشه با علائم اعتياد به موادمخدر سنتي تفاوت دارد؟
بله، کاملا متفاوت است.در مصرف شيشه انزوا و گوشهگيري نداريم. فرد مصرفکننده در مراحل اول وابستگي زياد حرف ميزند، پرخاشگر، ميشود و ساعات خواب و بيدارياش به هم ميخورد - براي مثال دو روز ميخوابد و دو روز بيدار است. همچنين در درازمدت تعادل زندگي اجتماعي، شغلي، خانوادگي و اقتصادي مصرفکننده شيشه به هم ميريزد اين افراد چهره تکيدهاي دارند و خيلي زود پير ميشوند؛ چراکه اعضا و جوارح آنها تحليل ميروند.
 
اما گويا توهم از مهمترين عوارض مصرف شيشه است.
بله، توهم و هذيان که با بدبيني و شکاکي شروع ميشود از مهمترين علائم مصرف شيشه است. بيماري داشتم که يک دفترچه 40 برگ پر از ريز مکالمات همسرش داشت و سعي ميکرد بين شماره تلفنها و کساني که ميشناسد ارتباط برقرار کند و همسرش را مورد سوءظن قرار دهد يا يک بيمار ديگر که ميگفت در طبقه پايين خانهشان يک کوزه پر از جن وجود دارد و آن جنها که معلوم نيست خوب هستند يا بد براي نابود کردن او نقشه ميکشند. در يک مورد ديگر بيماري آمده بود که ميگفت عدهاي مدام او را تحت نظر دارند، دست از سرش برنميدارند و از او عکس ميگيرند. حتي عکسهايش را هم در اينترنت ديده است. حتي اگر بگوييم ممکن است حرفهاي او درست باشد، بايد ديد چه کساني ممکن است يک کفاش ته بازار را که دو ماه است کاسبياش تعطيل شده، هشتش گرو نهش است، همسرش از او طلاق گرفته، يک دندان در دهانش نيست و حتي کار خودش را هم بلد نيست، تعقيب کنند.
اما اين افراد توهمات خود را چنان با اعتماد به نفس بازگو ميکنند که ممکن است بقيه آنها را باور کنند. اين آدمها دائم براي افکار خود شاهد ميآورند. بيمار ديگري چنان از همسرش و مشکلاتي که با او داشته حرف ميزد که فکر کردم چقدر در زندگي شخصياش مساله دارد ولي بعد متوجه شدم که او اصلا ازدواج نکرده که بخواهد با همسرش مشکل داشته باشد.حتي بعضي وقتها جنبه توهم و بدبيني اين افراد چنان بالا ميگيرد که ميگويند با خدا ملاقات داشتهاند! آنها حتي ميگويند که باعث وقوع بلاياي طبيعي هستند و اين رفتار آنها ناشي از سايکوز و جنون کاملي است که به خاطر مصرف شيشه به آن دچار شدهاند.
 
پس ميتوان گفت که شيشه اثر شديدا مخربي روي مغز دارد.
به طور کلي مواد صنعتي جديد - به ويژه شيشه - به مغز و شعور تصميمگيرنده شخص حمله ميکنند. حتي دليل خيلي از جرم و جناياتي که صورت ميگيرد مصرف شيشه است. البته نميتوان گفت که بهطور دقيق روي کدام بخش مغز تاثير ميگذارد اما طيف حمله آن وسيع است و به همين دليل ترک شيشه کار خيلي سختي است. درمان شيشه، درمان بيماري سرماخوردگي نيست که آسان باشد.
 


ادامه مطلب ...
برچسب:, :: 14:18 :: نويسنده : مرتضي عربي

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی کشور از تحقیق و بررسی برای غربالگری برای تشخیص معتادان از طریق عرق و پوست در زمانی که امکان گرفتن تست خون و ادار نیست خبر داد.

خبرگزاری فارس: امکان تشخیص اعتیاد از طریق عرق و پوست در کشور

به گزارش خبرنگار بهداشت و  درمان فارس، محمود خدا‌دوست در نشست خبری سازمان پزشکی قانونی که با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر برای اعلام نتایج بررسی‌های داروهای ترک مواد مخدر بسته‌های ماهواره‌ای صورت پذیرفت اظهار داشت: در راستای تکالیف بر اساس قانون برنامه توسعه در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تکالیفی از جمله بررسی و نتایج سوء‌مصرف موادمخدر که یکی از چالش‌های بزرگ کشور است صورت می‌پذیرد.

وی افزود: سالهاست که آمارهایی در این زمینه ارائه می‌شود و همواره این سوال مطرح بود است که مواد روانگردان از چه ترکیباتی است و حال مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی در این راستا با کمک ستاد مبارزه با مواد مخدر نتایج آزمایشها بر روی داروهای ترک اعتیاد ماهواره‌ای را بررسی کرده است.

وی با بیان اینکه در این راستا طرح‌ها و تحقیقات دیگری از جمله غربالگردی از طریق عرق و پوست برای تست سوءمصرف مواد مخدر در حال انجام است گفت: در این راستا بررسی داروهای ترک اعتیاد در عطاری‌ها و داروهای چاقی و لاغری نیز در این مرکز صورت می‌پذیرد.

خدادوست اظهار داشت: به دلیل گران بودن انواع روانگردانها افراد سودجو موارد ناخالص را در این مواد وارد می‌کنند که منجر به عوارض بسیار و در نهایت مرگ افراد می‌شود و به دلیل ترکیبات دست‌سازی که امروزه وجود دارد تحقیقاتی در این مورد توسط مرکز پزشکی قانونی در حال انجام است.
انتهای پیام/

برچسب:, :: 14:16 :: نويسنده : مرتضي عربي

 

گروه حوادث مرد معتاد كه همزمان با مرگ مرموز پسر هفت‌ماهه‌اش دستگير شده بود، چند روز پس از بازداشت پرده از راز قتل هولناك فرزندش برداشت.
به گزارش خبرنگار ما، هفتم آذر امسال، مأموران پليس شهرستان ساوجبلاغ از مرگ مشكوك نوزاد هفت‌ماهه‌اي باخبر شدند.
پس از اين تماس، تيمي از مأموران راهي بيمارستان شده و با جسد «محسن» هفت‌ماهه روبه‌رو شدند كه بر اثر شكستگي جمجمه و مرگ مغزي جان باخته بود. مأموران در ادامه به تحقيق از پدربزرگ «محسن» پرداختند كه در بيمارستان بود. وي گفت: «پسرم «مهرداد» اعتياد شديد به مواد مخدر دارد و بر سر اين موضوع با همسرش اختلاف داشت. حالا هم احتمال مي‌دهم «مهرداد» پسرش را كشته باشد. البته او ادعا مي‌كند محسن از دستانش رها شده است كه موضوع عجيبي است!» پس از اين اظهارات دستگيري «مهرداد» در دستور كار پليس قرار گرفت و مأموران روز بعد، او را در خانه دوستش دستگير كردند. مرد جوان در بازجويي‌ها گفت: «از مدتي قبل به ماده مخدر شيشه اعتياد پيدا كرده‌ام.
بر سر همين موضوع نيز با همسرم اختلاف داشتم تا اين‌كه او از خانه رفت. پس از آن به دليل مشكلاتم، پسرم «محسن» را به پدرم سپردم. روز حادثه نيز «محسن» بي‌تابي مي‌كرد كه او را در آغوش گرفته و به كوچه آمدم. اما در يك لحظه كنترلم را از دست داده و پسرم روي زمين افتاد و ...
در ادامه با توجه به گزارش پزشكي قانوني مبني بر اين‌كه پسرك بر اثر اصابت جسم سخت به سرش جان باخته بود مرد جوان براي بازسازي صحنه سقوط پسرش به محل حادثه منتقل شد. اما در تشريح ماجرا دچار تناقض‌ شد كه سرانجام لب به اعتراف گشود و گفت: «محسن» روز حادثه بي‌قراري مي‌كرد و گريه‌هايش عصباني‌ام كرده بود. بنابراين ناگهان با چوبدستي ضربه‌هايي به سر و گردنش زدم تا آرام شود كه ...
سرهنگ مهدي يارندي – معاون اجتماعي پليس استان البرز – با اشاره به اين خبر و اعلام هشدار جدي گفت: مصرف ماده مخدر شيشه بشدت اعتيادآور و محركي قوي است كه به مركز سيستم عصبي مغز آسيب مي‌رساند. مصرف اين مخدر باعث ناآرامي، اضطراب، دلواپسي، پرخاشگري، خشونت، جنون، سوءظن، توهم و تغيير ناگهاني در رفتار مي‌شود. وي افزود: طي سال‌هاي اخير شاهد بروز جرايمي از جمله قتل در جامعه هستيم كه اغلب از سوي افراد معتاد و تحت تأثير مصرف شيشه و مواد مخدر صنعتي رخ مي‌دهد.
 

 

برچسب:, :: 14:30 :: نويسنده : مرتضي عربي

 

آمفتامین‌ها در گذشته جنبه دارویی داشته و محققان از تركیبات آن برای تولید انواع داروها استفاده می‌كردند اما از سال 1950 شبكه‌های مافیایی مواد مخدر، از آمفتامین‌ها و تركیبات مواد شیمیایی، ماده مخدر تهیه كرده و ميليون‌ها نفر را به نابودي كشيده‌اند.
آمفتامین‌ها از مواد اعتیادآور هستند كه شكل ظاهری‌شان سفید و یا خاكستری (كپسول و قرص) است. اين مواد از طريق استنشاق، دود كردن، تزریق یا حل درون مایعات و خوراكی‌ها مصرف می‌شود.
براساس گزارش‌هاي موجود هم اكنون، بیش از 10 میلیون نفر در دنیا آمفتامین مصرف می‌كنند.
برخی از روانپزشكان بر این باورند كه آمفتامین‌ها اثر مخربی بر سیستم اعصاب مركزی فرد دارد. به طوری كه بر مكانیسم‌های نور و شیمیایی بدن كه مسئول تنظیم اشتها، ضربان قلب، فشار خون و دمای بدن است اثر منفی می‌گذارد.
آنان معتقدند این مواد مخدر در كوتاه مدت موجب احساس اضطراب، افسردگی و خستگی پس از استعمال آن در فرد می‌شود. همچنین افزایش ضربان قلب و تنفس، اختلال در دید، خشكی دهان، سرگیجه و خشونت، مرگ ناگهانی و سكته قلبی از عوارض مصرف این مواد است. به اعتقاد دكتر غلامعباس اختری استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران، مصرف آمفتامین در دراز مدت موجب توهم، وحشت، كـاهش وزن، آسیب به مغز و حافظه، تشنج و مرگ می‌شود.
وی با بیان این‌كه نیمی ‌از جمعیت ایران جوانان و نوجوانان هستند، هشدار مي‌دهد: این گروه از جمعیت كشور مهمترین هدف شبكه‌های مافیای مواد مخدر برای آلوده كردن و وابستگی شدید به اعتیاد است.
به گفته این روانپزشك یكی از عوارض روانی این نوع مواد مخدر، ایجاد بیماری روانی شبیه اسكیزوفرنی شامل توهمات بینایی، شنوایی، بدبینی و پرخاشگری است. وی با بيان این‌كه احساس كرم زدگی، توهمی‌است كه میان مصرف كنندگان آمفتامین‌ها رواج دارد، مي‌گويد: علت اين توهم اثر محرك شیشه روی مغز است و توهم كرم زدگی و وجود كرم‌هایی كه همه بدن و صورت را می‌خورند تا آنجا شدید مي‌باشد كه ممكن است باعث شود شخص در حالت توهم ناشی از شیشه به خودش آسیب شدید وارد كند. همچنين بايد توجه داشت: مصرف آمفتامین‌ها یا شیشه با خلوص پائین كه مخلوط با مواد دیگری از جمله شكر یا جوش شیرین است عوارض شدیدتری نسبت به آمفتامین خالص دارد. پارگی رگ‌ها، گرفتگی عضلانی و عفونت پوستی از عوارض جدي این نوع مواد مخدر به شمار مي‌رود.
منبع : ايرنا
 
برچسب:, :: 14:8 :: نويسنده : مرتضي عربي

 

برچسب:, :: 15:23 :: نويسنده : مرتضي عربي
هشدار: اگر می‌خواهید زندگی موفقی داشته باشید، هیچ‌وقت خودتان را درگیر 7 عادت آدم‌های ناموفق نکنید. کدام 7 عادت؟! با صفحه «موفقیت» این هفته، همراه شوید.... 

عادت اول: آنها منفی فکر می‌کنند، منفی حرف می‌زنند و منفی عمل می‌کنند!



 


ادامه مطلب ...
برچسب:, :: 11:14 :: نويسنده : مرتضي عربي

درباره وبلاگ

موسسه تولد نو تندرستی با افتخار آمادگی دارد در صورت هرگونه سوال در مورد درمان جدید(مواد محرک) و نیاز به مشاوره و بستری عزیزان در عذابتان بصورت رایگان از خدمات مشاوره این مرکز بصورت حضوری، تلفنی و یا اینترنتی بهره مند شوید.تلفنهاي تماس عباس مشهدی ابراهیم (میدانی)09123474418وعلی طاهری09125242982 شماره تلفن ثابت36695663
پيوندها
">nod

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مركز تخصصي سم زدايي و درماني مواد مخدر و محرك و آدرس tavalodisabz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان