موسسه تولد نو تندرستی
مركز تخصصي سم زدايي و درماني مواد مخدر و محرك دارای شماره ثبت 29107 تحت نظر بهزیستی
يك كارشناس اعتياد گفت: آثار آسيب‌زاي روانگردان ميوميو بسيار شديدتر و به نوعي فاجعه‌بارتر از شيشه است.
 
مجتبي ميردامادي در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: در حال حاضر بدترين ماده توهم‌زاي دنيا ديگر شيشه نيست بلكه مفدرون يا ميوميو جاي آن را گرفته است و درجات آسيب‌ازيي آن بسيار بيشتر از شيشه است.

وي افزود: اين ماده روانگردان موجب برانگيختگي، بالا رفتن خلق و اثرات مشابه ساير روانگردان‌ها مي‌شود و همچنين مي‌تواند هذيان، توهم، تهوع و استفراغ و مشكلات گردش خون را ايجاد كند.

به گزارش فارس، چندي پيش جابر قره داغي، رئيس مركز تحقيقات پزشكي قانوني از ورود يك ماده روانگردان صنعتي به كشور خبر داد و افزود: اين ماده به نام ميو ميو به طور غير قانوني در چين توليد شده و از طريق اينترنت به فروش مي رسد.

وي افزود: مفدرون از خانواده آمفتامين‌هاست كه به نامهاي عاميانه‌اي همچون مف (Meph)، نمك، ميو ميو، حمام نمك و موج عاج در بين افراد شناخته مي‌شود.

رئيس مركز تحقيقات پزشكي قانوني به عرضه اين ماده روانگردان به شكل قرص، كپسول و پودر سفيد رنگ اشاره كرد و گفت: مفدرون به صورت خوراكي، تدخيني و تزريقي مورد استفاده قرار مي‌گيرد و اثراتي شبيه اكستازي، آمفتامين‌ها و كوكائين دارد.

اين در حالي است كه طاها طاهري، قائم‌مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر در اين زمينه اظهار داشت: در كشفيات پليس چنين ماده‌اي كشف نشده است.
برچسب:, :: 16:56 :: نويسنده : مرتضي عربي
يكي از روانشناسان كشور معتقد است كه اعتياد در خانواده‌هاي " شبه روشنفكر " بيشتر است.
 
 مهشاد طاهري در گفت‌وگو با  فارس با اشاره به اينكه گرايش به مواد مخدر در بين نوجوانان در مدارس نيز شايع است، ‌افزود:‌ هيجان‌طلبي و ماجراجويي از جمله عوامل اعتياد جوانان است اما مسئله مهم ديگر در اين زمينه،‌ بافت فرهنگي خانواده‌هاست؛‌ امروزه رفتارهاي برخي خانواده‌ها درباره اين مسائل به نوعي رفتاري روشنفكرانه است.

طاهري در ادامه بيان داشت: در چنين خانواده‌هايي، پارتي‌هاي شبانه، پوشش‌ نامناسب و روابط بدون محدوديت و كنترل‌نشده دختران و پسران جوان بدون اشكال است و هيچ‌گونه كنترل خاصي ‌بر جوانان و نوجوانان وجود ندارد؛ اين امر موجب گرايش خواسته يا ناخواسته افراد به مواد مخدر مي‌شود.

وي اضافه كرد:‌ برخي دختران به محض مواجه شدن با نابساماني‌ها، عدم درك توسط خانواده و نداشتن استقلال و آزادي از سوي والدين يا شكست‌هاي عاطفي در نخستين گام به استعمال سيگار روي آورده و در ادامه نيز به سمت استفاده از انواع مواد مخدر گرايش پيدا مي‌كنند.

دوستي‌هاي خياباني از مهمترين عوامل گرايش به اعتياد است
-------------------------------------------------------------------------

اين استاد دانشگاه در خصوص نقش دوستي‌هاي خياباني در گرايش به سمت اعتياد گفت: دوستي‌هاي خياباني از مهمترين عوامل گرايش به اعتياد است؛‌ در برخي از موارد، دختران با وجود آگاهي از اينكه دوستان آنها به شيشه يا كراك اعتياد دارند باز هم به ادامه اين روابط علاقه دارند و جالب اينكه حتي با وجود اطلاع و آگاهي از مضرات مصرف اين مواد‌، به استفاده و تجربه اين مخدرها تمايل نشان مي‌دهند.

وي با بيان اينكه خانواده در گرايش افراد به مواد مخدر، مهمترين نقش و اولويت را دارد، گفت: اختلالات شخصيتي و خودشيفتگي افراد از ديگر عوامل گرايش به مواد مخدر است البته دوستي‌هاي خياباني نيز مي‌تواند در جايگاه سوم اين عوامل قرار گيرد.

اين روانشناس، علت گرايش به مخدرهاي صنعتي را نبود مواد مخدر سنتي مثل ترياك عنوان كرد و گفت: به دليل نظارت دولت بر مرزهاي ورودي كشور و كاهش ورود مواد به ايران، متأسفانه جوانان و معتادان به سمت استفاده موادي روي مي‌آورند كه در داخل كشور در لابراتوارهاي غيرمجاز توليد مي‌شود.

وي اظهار داشت:‌ موادي كه در اين‌گونه لابراتوارها توليد مي‌شود،‌ قيمتي نسبتاً ارزان داشته و به راحتي در اختيار افراد قرار مي‌گيرد؛ در حقيقت دسترسي آسان جوانان و مصرف ساده و راحت مواد مخدر صنعتي از جمله عوامل گرايش به اين مواد است.

طاهري در ادامه افزود: وجود برخي ضعف‌هاي شخصيتي در زنان،‌ حمايت مردان معتاد را در پي دارد كه معمولاً اين حمايت‌ها به استفاده زنان از مواد مخدر منجر مي‌شود.

اين استاد دانشگاه با تأكيد مجدد بر نقش خانواده‌ها در پيشگيري از اعتياد زنان ادامه داد:‌ فقر فرهنگي خانواده‌ها مهمترين عامل گرايش به سمت مصرف مواد بوده و اين به آن معني است كه حتي اگر در خانواده‌اي، والدين مواد مصرف نكنند اما از طريق رفتارهاي غلط و نا‌به‌هنجار ممكن است مروج گرايش فرزندان به مواد مخدر باشند.

وي اضافه كرد:‌ گاهي والدين با مشاهده مواد مخدر در وسايل فرزندان خود، به دليل حيا و ترس از آبرو از بيان اعتياد او خودداري مي‌كنند؛ در حقيقت والدين به نوعي از واكنش فرزند در اين خصوص واهمه دارند.

آگاه‌سازي دانش‌آموزان درباره مواد مخدر از مقاطع راهنمايي و دبيرستان آغاز شود
------------------------------------------------------------------------------------------------

طاهري ادامه داد:‌ متعادل عمل نكردن خانواده‌ها در ايجاد پديده فرزندسالاري مؤثر است؛‌ در بعضي از موارد خانواده با افراط و تفريط عمل مي‌كند؛ ‌به عنوان مثال پدر در خانواده، جايگاه پدري خود را ندارد كه اين امر موجب عدم مديريت در خانواده مي‌شود.

اين روانشناس باليني گفت: مهمترين نقش دولت در خصوص پيشگيري و سامان دادن به اين موضوع، آگاه‌سازي دانش‌آموزان از مقاطع راهنمايي و دبيرستان است؛ بايد به دانش‌آموزان آموزش داده شود كه چگونه در برابر افرادي كه آنها را به سمت مصرف مواد مخدر سوق مي‌دهند، ايستادگي كرده و به هيچ‌وجه، ترس طرد شدن از سوي دوستانشان را نداشته باشند.

وي در ادامه بيان داشت: اقدام از طريق پيشگيري ثانويه، نقش ديگر دولت در ساماندهي معضل اعتياد است؛ به اين معنا كه با هزينه كم، امكاناتي براي درمان در اختيار معتادان قرار داده و با احداث كمپ‌هاي ترك اعتياد براي ترك به آنها كمك كند.

طاهري با بيان اينكه‌ قرار دادن وسايل بهداشتي براي مصرف معتادان از قبيل سرنگ از ديگر اقدامات مؤثر دولت براي ساماندهي معضل اعتياد است، گفت: با استفاده از وسايل بهداشتي مي‌توان از گسترش بيماري‌هايي مانند ايدز و هپاتيت جلوگيري كرد؛ البته بايد گفت اين اقدام در خصوص معتاداني است كه كار آنها از درمان گذشته و به پايان راه رسيده‌اند.
 
برچسب:, :: 16:51 :: نويسنده : مرتضي عربي

رئیس سازمان مردم نهاد کنگره ۶۰ گفت: شیشه ارمغانی جز توهم و جنون ندارد. فرد مبتلا به شیشه در مرحله توهم شدید بسیار خطرناک است و می‌تواند دست به هر کاری بزند اما متأسفانه هیچ مرکزی برای نگهداری این معتادان نداریم.

حسین دژاکام در خصوص نحوه ترغیب مصرف‌کنندگان شیشه به درمان اظهار داشت: مصرف‌کننده شیشه ممکن است در مرحله‌های متفاوتی باشد. گاه این فرد هنوز به مرحله تخریب شیشه نرسیده و از کنترل طبیعی خارج نشده است؛ آرام است و سیستم عصبی سالمی دارد.

وی افزود: برای انکه این افراد تن به درمان بدهند باید با روش خاص خود هر فرد با او رفتار کرد و در این بین نقش خانواده اثر بسیار پررنگی دارد.

وی افزود: در مواقعی که مصرف‌کننده شیشه تحت کنترل و طبیعی نیست؛ توهم بالایی دارد و وقتی صحبت از توهم می‌شود مسئله توهم خود را قبول ندارد در حالی که این موضوع واقعی است و مسائلی را که مطرح می‌کند می‌شنود و می‌بیند؛ باید به گونه دیگری رفتار کرد.

وی ادامه داد: این شخص دست به حرکت‌های غیر طبیعی می‌زند که ممکن است منجر به قتل و ضرب و شتم شود، خانواده در اینجا باید با یک مرکز تماس بگیرد تا او را ببرند و بردن این فرد هم جز زور راهی ندارد.

دژاکام یادآور شد: مصرف‌کننده شیشه را باید به سرعت در یک منطقه ایزوله نگه داشت و نباید آن را در خانواده و جامعه رها کرد چرا که هر آن می‌توان انتظار یک قتل، جنایت و درگیری را داشت لذا او را باید مانند یک فرد مجرم فراری گرفت و به مکانی برد.

وی تصریح کرد: این مکان ممکن است یک بیمارستان روانی باشد. البته معمولاً این افراد از بیمارستان فرار می‌کنند، یا باید یک مرکز دولتی باشد که تا فهمیدند او یک مبتلا به شیشه است وی را در آنجا نگه دارند که متأسفانه چنین مرکزی نداریم و در نهایت تنها راه چاره مردم کمپ‌ها هستند.

رئیس سازمان مردم نهاد کنگره ۶۰ ادامه داد: برخی نظر می‌دهند که نباید این افراد را به زور به کمپ ها برد که سوال این است که اگر آنجا نبریم کجا ببریم و جامعه چه راه‌حلی در این زمینه دارد. بسیاری از کمپ‌ها از راه‌های علمی کار می‌کنند و برخی‌ها هم رفتار غیر انسانی دارند.

وی افزود: خانواده این فرد مبتلا باید در نظر داشته باشد پس از ۲ تا ۳ ماه که فرد معتاد در کمپ بود نباید خیال کنند که وی درمان شده است بلکه تازه درمان شروع می‌شود چرا که تازه به یک تعادل روانی نزدیک ‌شده است.

دژاکام خاطر نشان کرد: روان‌درمانی، دارودرمانی و استفاده از شربت تریاک از تئوری‌های مطرح شده در درمان مبتلایان به شیشه است که از دیدگاه شخصی من تنها راه درمان شیشه شربت تریاک با دوز بسیار پایین و حساب شده است که می‌تواند سیستم عصبی را بازسازی کند و فرد را به تعادل برساند.

 

برچسب:, :: 17:10 :: نويسنده : مرتضي عربي

درباره وبلاگ

موسسه تولد نو تندرستی با افتخار آمادگی دارد در صورت هرگونه سوال در مورد درمان جدید(مواد محرک) و نیاز به مشاوره و بستری عزیزان در عذابتان بصورت رایگان از خدمات مشاوره این مرکز بصورت حضوری، تلفنی و یا اینترنتی بهره مند شوید.تلفنهاي تماس عباس مشهدی ابراهیم (میدانی)09123474418وعلی طاهری09125242982 شماره تلفن ثابت36695663
پيوندها
">nod

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مركز تخصصي سم زدايي و درماني مواد مخدر و محرك و آدرس tavalodisabz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان