موسسه تولد نو تندرستی
مركز تخصصي سم زدايي و درماني مواد مخدر و محرك دارای شماره ثبت 29107 تحت نظر بهزیستی

متادون ماده‌مخدر مصنوعي است كه به صورت قرص ، شربت و آمپول مورد استفاده قرار مي‌گيرد و نوع قرص و شربت آن با دوزهاي مشخص به طور خوراكي مصرف مي‌شود. اين ماده مي‌تواند معمولاً خماري و اشتياق معتادان به هروئين را تا 24 ساعت كنترل كند. بيماران معمولاً از نظر فيزيكي به همان اندازه به متادون وابسته هستند كه به هروئين و يا هر ماده‌مخدر ديگري وابسته بودند .


معتادان پس از هر بار استفاده از هروئين و گذشت ساعات اوج نشئگي ، مدت زمان كوتاهي حالات طبيعي داشته و پس از آن با خماري روبرو مي‌شوند . اين خماري و حس نياز مي‌تواند عوارضي شبيه به آنفلوآنزا با درد ، اضطراب و افسردگي.......... داشته باشد .


اين دوره يا سيكل تكراري ، هر 4 تا 8 ساعت با استفاده از هروئين تكرار مي‌شود. برخي از متخصصين بر اين باورند كه اين دوره يا سيكل با استفاده از متادون قابل كنترل است. از نظر علمي احتمال چنين امري وجود دارد چرا كه متادون با سرعت كمتري به سيستم بدن وارد و رها مي‌شود و مدت طولا‌ني‌تري از هروئين و يا هر موادمخدر ديگري در بدن باقي مي‌ماند. موادمخدر با گيرايي كوتاه مدت مانند هروئين و مرفين باعث ايجاد و تداوم نوعي فرايند غيرطبيعي در مغز شده كه باعث اختلال در احساس سلامتي و روند عملكرد طبيعي بدن مي‌شوند .


استفاده از متادون در شرايط قطع مصرف مواد مخدر باعث قطع بسياري از اين روندهاي تخريبي شده و بسياري از عملكردهاي بيولوژي سيستم عصبي را به حالت طبيعي در مي‌آورد .
اما آنچه كه بايد درنظر گرفته شود اين است كه متادون به عنوان جايگزيني براي ديگر موادمخدر استفاده شده و به خودي خود نوعي اعتياد است نه درمان !!

تأثيرات متادون
از معمول‌ترين عوارض استفاده از متادون مي‌توان از خواب‌آلودگي ،



ادامه مطلب ...
برچسب:, :: 21:27 :: نويسنده : مرتضي عربي

زني در دادگاه خانواده با بيان اين ‌كه حدود 30 سال از شوهرم كتك خورده‌ام، گفت: كتك‌ها را تحمل كردم، اما زندگي با شوهر معتاد به شيشه را هرگز قبول نخواهم كرد.

به گزارش فارس، اين زن با حضور در دادگاه خانواده 2 (ونك) دادخواست طلاقش را به قاضي سيدمهدي مطلبي، رئيس شعبه 269 مجتمع قضايي خانواده ارائه كرد.

زن در برابر قاضي شعبه گفت: كاش شوهرم تنها ترياك مصرف مي‌كرد و به شيشه روي نمي‌آورد تا به زندگي با او ادامه مي‌دادم، ولي مصرف شيشه او برايم غيرقابل تحمل است.

وي با اشاره به اين‌ كه يك پسر بزرگ دارم كه نگران معتاد شدن او هستم، گفت:‌ حدود 30 سال با شوهرم زندگي كرده‌ام و هميشه از او كتك خورده و تحقير شده‌ام.

وي عنوان كرد: شوهرم به دادگاه نمي‌آيد تا از يكديگر جدا شويم، ولي من با او زندگي نخواهم كرد. به‌خدا خسته شدم و بيقراري باعث شده كه هر شب تا صبح بيدار بمانم.

زن ميانسال افزود: اگر شوهرم شيشه مصرف نمي‌كرد و من نگران آينده فرزندم نبودم، باز هم حاضر به ادامه زندگي و كتك خوردن از او بودم.قاضي اين شعبه با توجه به اين ‌كه مدارك ارائه ‌شده از سوي زن درخصوص اعتياد مرد موجود بود، زن را به آرامش دعوت كرد و خواهان حضور مرد براي رسيدگي در جلسه بعد شد.

برچسب:, :: 21:25 :: نويسنده : مرتضي عربي

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، شهرام نادری در یازدهمین همایش علمی - کاربردی پزشکان عمومی سراسر کشور در سالن همایش‌های میلاد اظهار داشت: در حدود 7 تا 8 سال اخیر مواد مخدر صنعتی در کشور رواج یافته و در گذشته به دلیل گرانی شیشه معتادان کمتر از این ماده استفاده می‌کردند ولی متاسفانه با ابتکار یک قاچاقچی در تغییر فرمول تهیه شیشه این ماده مخدر صنعتی ارزان و مصرف آن در کشور که عوارض بسیار سنگینی نیز دارد رواج یافت.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد به شیشه آسیب‌ بیشتری به خانواده‌ها می‌رساند افزود: درمان اعتیاد شیشه در دنیا از قدمت زیادی برخوردار نیست و با توجه به تعداد اندک معتادان در غرب اغلب نتایج پژوهش‌ها در این زمینه متضاد است.

نادری با بیان اینکه ایران یکی از کشورهایی است که در این زمینه به دلیل دارا بودن بیماران بسیار در حوزه اعتیاد می‌تواند نقش مهمی در پژوهش‌ها داشته باشد گفت: شیشه به صورت خوراکی، تدخین، انفیه و تزریق مصرف می‌‌شود ولی به دلیل اثر بیشتر مصرف شیشه به صورت تدخین معتادان بیشتر از این روش و پالپ استفاده می‌کنند.

وی اظهار داشت: ماده تریاک اگر به صورت خوردن مصرف شود اثر بیشتری دارد ولی شیشه بر اثر خوردن اثر کمتری دارد اما به دلیل اینکه افراد در ایران از ترس خانواده نمی‌توانند این ماده را بکشند به سمت خوردن آن روی آورده‌اند.

نادری با بیان اینکه اغلب افراد در آغاز مصرف شیشه احساس سرخوشی دارند افزود: از علائم دیگر مصرف شیشه پرحرفی، ایجاد هیجانات لحظه‌ای به مدت کوتاه است و این افراد حس می‌کنند که در اجتماع جسور و اجتماعی‌تر شده‌اند و معتقدند حس‌های پنجگانه آنان به خوبی کار می‌کند.

 

اثرات مصرف مواد

این کارشناس ترک اعتیاد تصریح کرد:‌ ب


 



ادامه مطلب ...
برچسب:, :: 21:21 :: نويسنده : مرتضي عربي

درباره وبلاگ

موسسه تولد نو تندرستی با افتخار آمادگی دارد در صورت هرگونه سوال در مورد درمان جدید(مواد محرک) و نیاز به مشاوره و بستری عزیزان در عذابتان بصورت رایگان از خدمات مشاوره این مرکز بصورت حضوری، تلفنی و یا اینترنتی بهره مند شوید.تلفنهاي تماس عباس مشهدی ابراهیم (میدانی)09123474418وعلی طاهری09125242982 شماره تلفن ثابت36695663
پيوندها
">nod

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مركز تخصصي سم زدايي و درماني مواد مخدر و محرك و آدرس tavalodisabz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان