موسسه تولد نو تندرستی
مركز تخصصي سم زدايي و درماني مواد مخدر و محرك دارای شماره ثبت 29107 تحت نظر بهزیستی

وجه تشابه اینگونه مخدرهای صنعتی توهماتی است كه در اثر استعمال این مواد به شخص مصرف كننده آن دست می دهد و تحت تاثیر این مواد صنعتی فردممكن است به اعمالی روی بیاورد كه یك مصرف كننده ماده سنتی مانند تریاك ، حتی درذهنش خطور نكند.


شیشه و قرصهای روانگردان و اكثر موادی كه پایه آمفتامین در ساختمانشان وجوددارد از این دست توهم زاهایی می باشند كه نه تنها فرد مصرف كننده را دچاروابستگی شدید روانی وجسمی می كند بلكه به همان نسبت روشهای متفاوتی كه تا حدودی درمورد مخدرهایی جزآنها برای درمان فرد چاره ساز بوده اند، در درمان این توهم زاها ، درمانده اند.


میزان ابتلاء به اعتیاد و مصرف مواد مخدر در ایران بالاست. با وجود اقدامات مختلف قانونی و نظامی برای کنترل مواد مخدر در ایران متاسفانه روند مصرف مواد مخدر در بین جوانان شیوع داشته بویژه افزایش مصرف مواد مخدر جدید از مشکلات فعلی می باشد که بهترین راه در مسیر مبارزه با این خطر، بالا بردن سطح آگاهی جامعه بویژه جوانان و حمایتهای صحیح خانوادگی است.


یکی از مواد مخدر خطرناک که اخیرا" بین جوانان شایع شده، شیشه است این ماده به عنوان محرک( نه مخدر) در مجالس رقص و مراکز فساد در کشورهای انگلیس و استرالیا بین جوانان رواج دارد.مصیبت بارترین تاثیر مصرف شیشه برمغز


متاسفانه شیشه شخص را در وضعیتی قرار می دهد که تمایل به درمان ندارد و شاید این مصیبت بار ترین تاثیر شیشه بر مغز باشد که درمان و پیگیری این افراد را مشکل کرده است!


به علت ترشح زیاد نوروترنسمیتر ها، بعداز اندک زمانی انتهای اعصاب مغز تحلیل رفته و مغز نمی تواند روند طبیعی خود را داشته باشد و بیمار  نه اینکه علایم خوبی تجربه نمی کند بلکه فقط بخاطر ترس از عوارض ترک شیشه که مربوط به کارکرد ضعیف مغز است اقدام به سوء مصرف آن می نماید!
 

نکته غلط دیگر که در بین جوانان و اکثر زنان تبلیغ می‌شود که شیشه اعتیاد آور نیست و به همین علت می‌توان از آن برای بدنسازی استفاده کرد زیرا فرد بعد از مصرف شیشه، فعالیت بدنیش زیاد شده این فعالیت بدنی شدید و خستگی ناپذیر باعث لاغری و تناسب اندام وی می‌شود که این باور شدیداً اشتباه است.


بخاطر داشته باشیم که اعتیاد به مواد در هر نوع آن که باشد در ابتدا با تجربه های بسیار لذت بخشی همراه است بصورتی که شخص اعتقاد پیدا  می کند  که می تواند بصورت کنترل شده مواد را مورد سوء مصرف قرار داده و از تجربه های لذت بخش آن برخوردار شود! غافل از اینکه ثابت شده است که مصرف حتی مقدار کم مواد مخدر یا محرک ساختمان مغز و کارکرد آنرا بطور هم زمان تغییر می دهد .


جوانان بدانند حتی یک بار امتحان کردن این ماده شوم آنها را با خطر بزرگی مواجه می‌کند و عوارض عصبی و روانی به همراه دارد و عملکرد فرد را مختل می‌کند. بسیاری از افرادی که شیشه مصرف می‌کنند دچار افکار بدبینانه نسبت به شغل، خانواده و اجتماع می‌شوند که عملکرد آنها را مختل می‌کند و خطراتی برای خانواده آنها و ثبات خانوادگی‌شان به همراه دارد

برچسب:, :: 15:56 :: نويسنده : مرتضي عربي

100 درصد افرادی که شیشه مصرف می کنند دچار افکار پارانوئیدی و بدبینی می شوند.


به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا حمزه پور با بیان اینکه قرصهای حاوی مت آمفتامین در جنگ جهانی دوم تولید و مورد استفاده قرار گرفت اظهار داشت: در این قرصها 5 میلی گرم مت آمفتامین بود که بعد از چند سال اثرات خود را نشان داد اما معتادان به شیشه در هر مصرف نزدیک به دو گرم مت آمفتامین مصرف می کنند به همین دلیل واکنش بدن به آن شدید است و تاثیرات تخریبی زیادی بر بدن دارد.


وی با اشاره به پخش مستندی در مورد افراد معتاد به شیشه در تلویزیون فارسی بی بی سی اظهار داشت: نمی‌توان پذیرفت که فردی روزانه چندین بار شیشه مصرف کند و زندگی عادی خود را ادامه دهد. مسلما چنین چیزی غیر واقعی است زیرا 100درصد افرادی که شیشه مصرف می کنند دچار بدبینی می شوند و 30 تا 40 درصد آنها دچار سایکوز یا روان پریشی می شوند. در حالی که شیوع سایکوز در بین افراد عادی 1 تا 2درصد است.
 

حمزه پور با تاکید بر اینکه معمولا افرادی که شیشه مصرف می کنند یک بیماری روانپزشکی همراه دارند، بیان داشت: اثرات شیشه و مت آمفتامین پنج تا 10 برابر بیشتر از کوکائین است و هرچه مصرف این ماده بیشتر باشد اثرات نیز شدیدتر می شود. تحقیقات بر روی کوکائین نیز نشان دهنده اثرات تخریبی، ایجاد افکار پارانوئیدی و سایکوز یا جنون در افراد مصرف کننده است.


وی با اشاره به اینکه ماده اولیه ساخت شیشه در صنعت پتروشیمی بسیار زیاد است، موادی که از حلقه بنزنی ساخته شدند بسیار زیاد هستند و به همین دلیل می توان شیشه را به راحتی در یک آزمایشگاه خانگی تهیه کرد.


این درمانگر اعتیاد به اثرات شیشه بر بیماری قلبی اشاره کرد و افزود: تا چند سال پیش اگر جوانی با تپش قلب زیاد به دکتر مراجعه می کرد و نوار قلب او مشکل نداشت آن را ناشی از استرس می دانستند و با تجویز قرص پروپرانول او را مرخص می کردند اما اکنون چنانچه این اتفاق بیفتد حتما باید بیمار از نظر مصرف شیشه مورد آزمایش قرار گیرد و نباید به او پروپرانول داد زیرا در صورت مصرف شیشه این قرص منجر به مرگ فرد می شود.

برچسب:, :: 15:55 :: نويسنده : مرتضي عربي

مدیركل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: سوداگران مرگ با هدف گذاری خود بر بافت سنی غالب در جامعه مصرف كننده كشور یعنی نوجوانان و جوانان و روحیات هیجانی و احساس گرایانه این اقشار، درصدد تولید و ترویج مواد پرخطری چون «كراك افغانی» و نیز محرك های قوی روانی و بسیار مخرب همچون «شیشه» هستند و همه روزه با عرضه این قبیل مواد در اشكال متفاوت و با اسامی جوان پسند، به گرمی بازار تهیه و توزیع مواد دامن می زنند.


علی علی اكبریان در گفت وگو با ایسنا، اظهار داشت: پیوند زنجیره ای مباحث، قاچاق، ترانزیت، توزیع و سوءمصرف موادمخدر و ارزش افزوده فراوان ناشی از سوداگری مواد در هر یك از این مقوله ها كه تجارت موادمخدر را در زمره سه صنعت اول سودآور جهان قرار داده، همواره به عنوان مانعی بزرگ بر سر راه برخورد موثر با این پدیده به شمار می رود.


وی با اشاره به اینكه در حال حاضر شاهد درگیری بسیاری از حكومت ها و گروه ها، احزاب سیاسی و شخصیت های ذی نفوذ دنیا با این موضوع هستیم، افزود: این روند تا جایی ادامه داشته كه نه تنها از حجم این ارتباطات دو سویه كاسته نشده، بلكه افزایش هم یافته است.


 


مدیركل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با موادمخدر تصریح كرد: روند تولید و توزیع موادمخدر نشان می دهد كه هر ساله بر میزان و حجم تولید موادمخدر سنتی نیز افزوده می شود؛ به طوری كه در سال جاری برآوردهای دفتر كنترل جرم و موادمخدر سازمان ملل (UNODC) حاكی از رشد 15 درصدی تولید مواد در افغانستان به عنوان بزرگ ترین كشت كننده خشخاش و اولین تولیدكننده مواد سنتی برپایه تریاك است.


علی اكبریان ادامه داد: بخشی از معضلاتی كه دامن گیر جامعه ما در مقوله سوءمصرف موادمخدر است، متأثر از تحولات جهانی بروز یافته در این عرصه است، اما قطعا نباید از دخالت هدفمند كشورهای عضو ائتلاف غرب به رهبری آمریكا در تولید و قاچاق موادی پرخطر چون كراك افغانی یا هرویین كریستال به مقصد ایران با هدف درگیر ساختن نظام با چالش هایی بزرگ در این حیطه در طول سال های 2002 میلادی تاكنون چشم پوشید.


وی ادامه داد: یكی از عوامل اثبات كننده، جهت دار بودن كشت و تولید مواد در افغانستان و هدف گذاری آن توسط كشورهای معاند با نظام كه در افغانستان حضوری فعال دارند، كشیده شدن بیش از پیش كشت خشخاش به شهرهای هم مرز یا نزدیك به مرزهای شرقی ایران است و تغییر روند تولید مواد به سمت موادی با قابلیت توزیع و مصرف در ایران در نقطه مقابل كاهش تولید موادی چون مرفین كه قابلیت ترانزیت به سمت كشورهای غربی را دارد است.

برچسب:, :: 15:53 :: نويسنده : مرتضي عربي

رضا دواساز ایرانی با اشاره به اعتیادآور بودن شیشه، گفت: شیشه در رده متا آمفتامین‌ها بوده و یک محرک اعتیادآور بسیار قوی با تاثیرگذاری شدید بر روی سیستم عصبی است و به نام‌های کریستال و یخ نیز شهرت دارد.


وی در زمینه تاثیرات روان‌شناختی شیشه اظهار داشت: مشکلات اصلی مصرف‌کنندگان شیشه، عوارض روانی و مهم‌ترین آنها توهم، هذیان و افکار خودکشی است، علاوه بر این، مصرف طولانی مدت شیشه ممکن است باعث افسردگی و اضطراب شود.


مدیر گروه بهداشت روان مرکز بهداشت خوزستان به باورهای اشتباه در مورد مصرف شیشه اشاره کرد و ادامه داد: این نکته غلط در بین جوانان رایج شده که چون شیشه اعتیاد ندارد برای بدنسازی بسیار مفید است چرا که به نظر آنان، فعالیت بدنی فرد بعد از مصرف شیشه، زیاد شده و این فعالیت بدنی شدید و خستگی‌ناپذیری باعث لاغری و تناسب اندام وی می‌شود در حالی که این نظریه کاملا مردود و اشتباه است.


دواساز ایرانی ادامه داد: احساس کاذب ذکاوت و هوشیاری، احساس انرژی زیاد و اعتماد به نفس، پر حرفی، کم اشتهایی، احساس عدم نیاز به خواب و خوراک، افزایش تحرک، درد قفسه سینه، خشکی دهان، تهوع، استفراغ، اسهال، دردهای بدنی، تند خویی، بی‌حوصلگی، تحریک پذیری، بی‌قراری، نا‌آرامی، بدگمانی، بدبینی و سوء ظن، توهم، پرخاشگری، خشونت و آسیب به دیگران از دیگر آثار مصرف شیشه است.


وی تصریح کرد: کسانی که به طور متوالی از این ماده استفاده می‌کنند، بدنشان نسبت به مقدار مصرف قبلی تحمل پیدا می‌کند و باعث می‌شود فرد برای رسیدن به حالت قبلی، مقادیر بیشتری از آن را مصرف کند و در صورت قطع مصرف، دچار علائم ترک می‌شوند.

برچسب:, :: 15:47 :: نويسنده : مرتضي عربي

درباره وبلاگ

موسسه تولد نو تندرستی با افتخار آمادگی دارد در صورت هرگونه سوال در مورد درمان جدید(مواد محرک) و نیاز به مشاوره و بستری عزیزان در عذابتان بصورت رایگان از خدمات مشاوره این مرکز بصورت حضوری، تلفنی و یا اینترنتی بهره مند شوید.تلفنهاي تماس عباس مشهدی ابراهیم (میدانی)09123474418وعلی طاهری09125242982 شماره تلفن ثابت36695663
پيوندها
">nod

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مركز تخصصي سم زدايي و درماني مواد مخدر و محرك و آدرس tavalodisabz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان