موسسه تولد نو تندرستی
مركز تخصصي سم زدايي و درماني مواد مخدر و محرك دارای شماره ثبت 29107 تحت نظر بهزیستی

شهامت در مصرف مواد / ارتباطی با شیوه زندگی امروز ما ندارد .
در حالی که پاک هستیم و در بهبودی به سر میبریم / گاهی اوقات باید احساس ترس داشته باشیم .
وقتی برای اولین بار احساس ترس به ما دست میدهد / ممکن است تصور کنیم که ترسو هستیم .
چون فردی که انسوی خط تلفن قرار دارد ممکن است ما را درک نکند / از برداشتن تلفن می ترسیم .
از درخواست راهنمایی از دیگران میترسیم / چون ممکن است درخواست ما را رد کنند .
از پیشنهاد کردن شغل میترسیم . از داشتن صداقت با دوستان خود میترسیم .
اما همه این ترسها طبیعی و حتی سالم هستند / انچه سالم نیست این است که اجازه دهیم تا ترس بر ما غلبه کند

برچسب:, :: 13:57 :: نويسنده : مرتضي عربي

ترک سیگار با عوارض فیزیکی و روانی‌ای که از خود به‌جا می‌گذارد البته کار بسیار سختی برای افراد سیگاری تلقی می‌شود و به همین خاطر نیز سال‌هاست ذهن پژوهشگران مختلف در پی اختراع و ابداع ابزار یا روش‌هایی است که بتواند اندکی از سختی انجام این تصمیم بکاهد. تصمیمی که قطعا یک نقطه عطف در زندگی هر فردی خواهد بود به‌ویژه اگر هنوز بیماری‌ها و عارضه‌های مختلف ناشی از کشیدن سیگار میهمان ناخوانده سلامتی‌اش نشده باشد.

.مرحله تفکر سطحی

افراد سیگاری در ابتدا از مرحله «تفکر سطحی» که در آن به طور جدی به ترک سیگار نمی‌اندیشند، عبور می‌کنند. شاید بارها به خود گفته‌اید: «من احتمالا باید سیگارم را ترک کنم اما برای این کار آماده نیستم و یا برنامه‌ای برای تغییر این رفتار ندارم».

مرحله تفکر و تصمیم

مرحله بعد «تفکر و تصمیم» است که فرد سیگاری با تدوین برنامه در صدد ترک سیگار برمی‌آید. در این مرحله ممکن است دیگران برای ترک سیگار به شما توصیه کرده باشند و شما به این نتیجه رسیده باشید که الان زمان ایجاد تغییراتی در این زمینه است.

مرحله تصمیم‌گیری

فرد سیگاری واقعا در صدد تعیین تاریخی برای ترک سیگار است و این زمانی است که شما انرژی و آمادگی لازم را برای به زمین کوبیدن آخرین سیگار دارید.

مرحله ابقا و یا بازگشت

در این مرحله بعضی از سیگاری‌ها



ادامه مطلب ...
برچسب:, :: 17:12 :: نويسنده : مرتضي عربي

پيوند شادابي، سلامت و احساس رضايت از خود با ترک سيگار موجب دوام ترک مي‌گردد.
شناخت تصوير ذهني از خود، بسيار مهم و ارزشمند است، به طوري که اگر شناخت درست و دقيقي از تصوير ذهني خود و يا ديگري داشته باشيم، مي‌توانيم واکنش و شيوه مقابله خود و شخص مورد نظر را در مقابله با رويدادها و موانع پيش‌بيني کنيم. علاوه بر اين، مي‌توانيم براي تغيير تصوير ذهني و بهبود منش و شخصيت خود اقدام کنيم زيرا با تغيير تصاوير ذهني، شخصيت فرد نيز تغيير مي‌کند. براي آشنايي بيشتر با تاثير تصوير ذهني در ترک سيگار شما را به خواندن اين مقاله دعوت مي‌کنيم.
 

شکل‌گيري تصوير ذهني
 

شيوه پرورش کودکان در برخي خانواده‌ها غيرمطلوب و غيرعلمي است، به طوري که بسياري از کودکان تحت تاثير تعليم و تربيت اشتباه والدين و مربيان و اعمال روش‌هاي منفي، مخرب و تنبيه‌هاي غيرضروري، ادب‌کردن‌هاي بي‌مورد و زيان‌بار قرار مي‌گيرند. از سويي به رشد و گسترش استعدادهاي منفي و مخرب کودکان کمک مي‌کند و از سويي ديگر، از رشد و بروز استعداد‌هاي مثبت و سازنده جلوگيري مي‌کند. در اين روش تعليم و تربيت، کودکان با خود پنداري منفي، فقدان دوست‌ داشتن واقعي، عدم پذيرش خويشتن، با اعتماد به نفس خيلي پايين و تصوير ذهني منفي رشد کرده و بزرگ مي‌شوند. بنابراين تصاوير ذهني افراد از خويشتن که با شرايط ياد شده ساخته مي‌شوند يا مثبت و سازنده‌ا‌ند و يا منفي و مخرب.
 

افراد موفق
 

افراد موفق، تصوير ذهني مثبت و سازنده، قوي و عالي از خود دارند. افراد ناموفق، تصوير ذهني منفي و ضعيف برخورد حاکم کرده‌اند. بنابراين وقتي انديشه‌هاي مثبت در سر بپرورانيم، نتيجه مثبت و موفقيت نصيب‌مان مي‌شود. به عبارت ساده‌تر، موفقيت زماني به سراغ ما مي‌آيد که با تفکر مثبت خود به دنبال آن باشيم. در حالي که اگر افکارمان منفي باشد، به طور حتم با عدم موفقيت روبه‌رو خواهيم شد. به عبارت ديگر، گرفتاري و عدم موفقيت به سراغ افرادي مي‌رود که افکار منفي دارند.
 

يک پرسش
 

آيا مي‌توان آگاهانه و به صورت عمومي تصوير ذهني مثبت و عالي براي خود به وجود آورد و خود را در مسير سلامتي، شادابي، موفقيت و اهداف خود قرار داد؟ به عبارت ديگر آيا مي‌توانيم آگاهانه برنامه ذهني خود را به صورتي دستکاري کنيم که ما را سريع‌تر به اهداف‌مان برساند. به عنوان مثال، کمک‌مان کند سيگارمان را به آساني ترک کنيم؟
بله، براي رسيدن به موفقيت‌ها بايد اهداف شفاف و روشني انتخاب کرد، آگاهانه، با شجاعت، شهامت و قدرت به تصويرسازي ذهني و تجسم انديشه‌هاي مثبت و سازنده پرداخت و افکار و انديشه‌هاي منفي و مخرب را از ذهن دور ساخت تا به موفقيت‌هاي لازم دست يافت.
شگفت‌انگيز است که بدانيم هر طوري که بينديشيم، ذهن ما را در همان مسير قرار داده و در همان مسير رشد خواهيم کرد.
ضمير ناخودآگاه نمي‌تواند تفاوتي ميان يک تصوير ذهني با يک تجربه واقعي را تشخيص دهد و هر دو يکسان روي آن تاثير مي‌گذارند. به عنوان مثال، وقتي يک تکه ليموي واقعي را در دهان مي‌گذاريد و زماني که تجسم مي‌کنيد يک تکه ليمو در دهان‌تان است، هر دو سبب ترشح بزاق دهان مي‌شود. بنابراين اگر تصاوير ذهني دلخواه و اهداف خود را آگاهانه با همه جزييات مربوطه تجسم کنيد و به تکرار آنها بپردازيم، پس از مدتي آن تصوير ذهني و اهداف شفاف و مشخص خود را به صورت عيني به چشم خواهيم ديد.
 



ادامه مطلب ...
برچسب:, :: 17:10 :: نويسنده : مرتضي عربي
برخی می‌گویند من سیگاری نمی‌شوم؛ چون تفننی سیگار می‌كشم و هر وقت خودم بخواهم، می‌توانم آن را كنار بگذارم. اشتباه می‌كنید! قضیه به این سادگی‌ها نیست. آمارها نشان می‌دهد از هر 10 نفری كه همین امروز سیگار را می‌گذارند روی لب‌هایشان و شروع می‌كنند به پُك زدن‌های هوسی و تفننی، لااقل 4 نفرشان سیگاری‌های قهاری می‌شوند كه تا آخر عمرشان به سمت و سوی ترك سیگار نمی‌روند.
 

بعضی‌ها تصور می‌كنند بهترین روش ترك سیگار این است كه هر روز، یك نخ كمتر از دیروز بكشیم تا روزی برسد كه فقط یك نخ بكشیم و فردایش سیگار را برای همیشه بگذاریم كنار.
 

بالاخره این هم روشی است اما قطعا بهترین روش، این نیست. بر مبنای آمارها و شواهد موجود، بیش از 80 درصد از سیگاری‌هایی كه بالاخره موفق می‌شوند سیگار كشیدن را برای همیشه ترك كنند، از روش «قطع ناگهانی» استفاده می‌كنند.
در این روش، شما باید از یك روز به طور كاملا ناگهانی شروع ‌كنید به سیگار نكشیدن و این كار را برای همیشه ادامه دهید. با این وجود، سیگاری‌های افراطی و آنهایی كه شدیدا به نیكوتین وابسته شده‌اند،‌ می‌توانند از برنامه‌های منسجم‌تری نیز برای ترك سیگار استفاده كنند: خودیاری، مشاوره پزشكی، دارودرمانی، آموزش‌های رفتاری و گروه‌درمانی.
 
برخی می‌گویند من فقط روزی یكی دو نخ سیگار می‌كشم. هنوز به سیگار معتاد نشده‌ام كه بخواهم آن را ترك كنم!
 
اعتیاد به سیگار از نظر سازمان جهانی بهداشت، دو تعریف كاملا مشخص دارد. تعریف اولش این است:‌ «هر كسی كه تا این لحظه از عمرش 100 نخ سیگار كشیده باشد، ‌به سیگار اعتیاد پیدا كرده است.» و تعریف دوم هم می‌گوید: «هر كسی كه در طول یك هفته لااقل 6 نخ سیگار بكشد، ‌به سیگار معتاد شده است.»
یعنی شما حتی اگر روزی یك نخ سیگار بكشید، باز هم یك معتاد به سیگار محسوب می‌شوید و این در حالی است كه تاكنون 4560 ماده سمی و 60 ماده سرطان‌زا در سیگار شناسایی شده و طبق آخرین آمارهای سازمان جهانی بهداشت، لااقل 40 درصد از مرگ و میرهای قلبی و 5/12 درصد از كل مرگ و میرهای جهان، زیر سر همین سیگار است.
به طور متوسط در هر 10 ثانیه یك نفر به علت مصرف سیگار در گوشه‌ای از دنیا جان خود را از دست می‌دهد و پیش‌‌بینی می‌شود كه تا سال 2025 نیز رقم مرگ و میر سالانه سیگاری‌ها به 10 میلیون برسد
برچسب:, :: 17:8 :: نويسنده : مرتضي عربي

شکی نیست که کشیدن سیگار و مصرف تنباکو برای سلامتی انسان مفید نیست، اما چرا با این حال روزانه صدها هزار نفر به سبب کشیدن سیگار جان خود را از دست می دهند؟

در مقابل این واقعیت های آشکار، افراد سیگاری معمولا اینگونه پاسخ می دهند : کشیدن سیگار برای ما یک عادت شده!

شاید این جواب، جوابی منطقی نباشد، چون همانطور که سیگار کشیدن می تواند تبدیل به یک عادت شود، سیگار نکشیدن نیز می تواند نوعی عادت باشد. گرچه این موضوع را نباید فراموش کرد که ترک یک عادت و یا روی آوردن به عادتی دیگر کار ساده ای نیست.

افراد سیگاری این موضوع را باید در نظر بگیرند که مصرف دخانیات نه فقط برای خود بلکه برای افراد پیرامون خود نیز ضرر دارد. پس حداقل با ترک سیگار به سلامت دوستان، همکاران، خانواده و افراد پیرامون خود ضرر نرسایند.

استفاده از تمرکز و نیروی فکری
با تمرکز و استفاده از نیروی درونی خود می توانید عادت به سیگار کشیدن را به عادت سیگار نکشیدن تبدیل کنید. توجه کنید که اگر قصد چنین کاری را دارید باید با استفاده از نیروی فکری و تمرکز به مقابله با آن بروید. بعضی ها ورزشهای روحی مانند یوگا را حتی برای ترک سیگار پیشنهاد می کنند. برخی از کارشناسان و متخصصین حتی گوش دادن به آهنگهای شاد یا آرام و meditative را توصیه می کنند، چرا که تمایل به استعمال سیگار در بیشتر مواقع هنگامی صورت می گیرد که سیستم عصبی انسان ضعیف می شود.

کاهش مصرف با برنامه ریزی
با برنامه ریزی دقیق می توانید آرام آرام به نکشیدن سیگار عادت کنید. مثلا اگر روزی 15 نخ سیگار می کشید سعی کنید تا با یک برنامه ریزی چهار ماهه سیگار را کنار گذارید. بدین صورت که ماه اول روزی ده تا سیگار بکشید ماه دوم آنرا به پنج نخ در روز کاهش دهید و ماه سوم نیز روزی یک نخ بکشید. ماه چهارم نیز هر سه روز یکبار یک عدد بکشید تا در ماه پنج بطور کامل به نکشیدن آن عادت کنید.

کوتاه کردن حجم سیگار
یکی از روشها، برش و کوتاه کردن اندازه و مقدار سیگار است. اگر نمی توانید تعداد سیگار را کم کنید و یا این موضوع برای شما بسیار سخت است، سیگارهای خود را با استفاده از قیچی کوتاه کنید و یا پس از روشن کردن آنها را پیش از اتمام خاموش کنید. برای برنامه ریزی اینکار می توانید ماه اول یک سوم از هر سیگار را ببرید، ماه دوم آنرا نصف کنید و ماه سوم دو سوم آنرا قیچی کنید. ماه چهارم نیز سعی کنید هر دو یا سه روز یکبار یک نصفه سیگار بکشید.

استفاده از محصولات ترک سیگار
استفاده از محصولات ترک سیگار نیز می تواند ایده خوبی باشد. اما توجه کنید که قبل از استفاده یک محصول حتما در رابطه مصرف آن با پزشک خود مشاوره کنید، چون برخی از محصولات می توانند عوارضی با ضرر بیشتر برای شما داشته باشند. محصولاتی مثل چسب ترک سیگار، آدامس ضد سیگار، آمپول ترک سیگار و سیگار ترک سیگار، محصولاتی هستند که برای ترک سیگار استفاده می شوند و در اکثر مواقع نیز جواب می دهند. معمولا تاثیر این محصولات برروی سیستم عصبی است و باعث می شوند تا میل به سیگار در انسان کاهش یابد.
 

برچسب:, :: 16:41 :: نويسنده : مرتضي عربي

 

اگر شما سیگاری قهاری نیستید و تنها روزی چند نخ می کشید، مطمئن باشید که ترک راحت و بدون دردسری خواهید داشت. برای ترک سیگار تنها نیاز به تحولی روحی و روانی دارید تا خود را وادار به شروع ترک کنید.
می توانید پس از ترک، مزه غذاها را بهتر درک کنید، زندگی را شفاف ببینید و از وقت و پول خود بهتر استفاده کنید. با ترک سیگار، سیگاری نشدن فرزندانتان را تا حد زیادی تضمین می کنید و بالاخره اینکه زود نمی میرید و کودکان و همسرتان به جای از دست دادن شما، فردی مصمم، با اعتماد به نفس بالا و شجاع را به عنوان یار و پشتوانه خود، خواهند داشت. با ترک سیگار بوی بد دهان، سرفه، تنگی نفس، سردرد، دندان های زرد و کثیف، پوست تیره و چروکیده با شما خداحافظی می کنند.

پیش ازترک چه کنیم؟
۱-پیش از ترک کامل، سعی کنید



ادامه مطلب ...
برچسب:, :: 16:38 :: نويسنده : مرتضي عربي
همان تغییری باش که می خواهی در دنیا ببینی. مهاتماگاندی
برچسب:, :: 16:32 :: نويسنده : مرتضي عربي

آیا می دانید که:

- استعمال سیگار و یا قرار داشتن در معرض دود آن سبب بروز بیش از 430 هزار مورد مرگ در سال می شود.

- سیگار و دود آن، بیش از 4000 ماده مضر دارد که اغلب آن ها سرطان زا هستند.

- بیماری های ناشی از سیگار، بیش از 50 میلیون دلار (تقریبا 50 میلیارد تومان) در سال، هزینه های پزشکی به کشورها تحمیل می کند.

- سیگار کشیدن توسط مادر در دوران بارداری می تواند سبب تولد نوزاد با وزن کم، مرگ نوزادان و نیز اختلالات یادگیری در سال های بعد از تولد شود.

- بیش از شش هزار کودک در سال به خاطر سیگار کشیدن والدین شان، دچار عفونت و سوختگی می شوند و می میرند.

احتمالا افراد سیگاری از کنار مطالبی مانند آمار فوق به راحتی می گذرند؛ ولی شاید دنیای شیرین بعد از ترک سیگار برای شان جالب تر باشد:

- بلافاصله بعد از آخرین سیگار، بدن فرایندهای سم زدایی را آغاز می کند.

- 20 دقیقه بعد از آخرین سیگار، فشار خون کاهش می یابد و دست ها و پاها گرم می شوند.

- 8 ساعت بعد از آخرین سیگار، سطح مونوکسید کربن خون طبیعی می شود.

بیش از 6000 کودک در سال به خاطر سیگار کشیدن والدین شان، دچار عفونت و سوختگی می شوند و می میرند.

- یک شبانه روز پس از آخرین سیگار، احتمال سکته قلبی و تنگی نفس کاهش می یابد.

- 3 روز بعد از آخرین سیگار، دوستان و خانواده خوشحال تر می شوند، بوها یا مزه ها بهتر تشخیص داده شده، پوست شاداب تر می شود و انرژی بدن افزایش می یابد.

- یک هفته پس از آخرین سیگار، رفتار و اعصاب آرام تر می شود و تحریک پذیری کاهش می یابد.

- 2 هفته بعد از آخرین سیگار، گردش جریان خون بهبود می یابد و عملکرد ریه ها بهتر می شود.

سیگار و ریه ها

- 1 تا 9 ماه بعد از آخرین سیگار، سرفه ها و خطر عفونت ها کاهش می یابد و عملکرد ریه ها طبیعی می شود.

- یک سال پس از آخرین سیگار، احتمال سکته قلبی نصف افراد سیگاری شده، مقدار زیادی پول پس انداز می گردد و فرد آزاد می شود! و دیگر برده سیگار نخواهد بود.

- 5 تا 15 سال بعد از ترک سیگار، خطر بروز بیماری قلبی و سکته، مشابه افراد غیرسیگاری خواهد شد.

- 10 سال بعد از ترک سیگار، احتمال بروز سرطان ریه نصف افراد سیگاری می شود و احتمال سایر سرطان ها مثل سرطان دهان، گلو و مثانه کاهش می یابد.

سایر مزایای ناشی از ترک سیگار

- زندگی طولانی تر

- انرژی بیشتر

- کاهش برونشیت مزمن و امفیزم

- کاهش تعداد دفعات سرماخوردگی و عفونت های تنفسی

- کاهش تنگی نفس و سرفه

- خون رسانی بیشتر به دست ها و پاها

- بهبود فرایند ترمیم زخم ها

- کاهش خطر بروز بیماری های لثه

- بهداشت فردی بیشتر

- رهایی از اعتیاد و وابستگی

- و در نهایت، پس انداز کردن پولی که صرف خرید سیگار می شود

برچسب:, :: 16:30 :: نويسنده : مرتضي عربي

در یک تجربه پزشکی مهم,گروهی از بیماران مبتلا به زخم معده,توام با خونریزی شرکت داشتند.ابتدا بیماران را به دو دسته تقسیم کردند.به دسته اول دارویی را تجویز کردند و به آنها گفتند این دارو کشف تازه ایست که علاج قطعی بیماری زخ...م معده می باشد,به دسته دوم گفته شد که این داروی تازه ایست که اثرات آن کاملا مورد مطالعه قرار نگرفته است.
در 70درصد از بیماران دسته اول و 25درصد از بیماران دسته دوم اثرات درمانی قابل ملاحظه ای مشاهده گردید.جالب اینکه به هر دو دسته از بیماران دارویی داده شده بود که به کلی فاقد هر نوع اثر درمانی بود.اثر درمانی فقط به اعتقاد و باور بیماران مربوط می شد.
ایمان چیزی جز یک حالت روحی نیست.نوعی تصور درونی است که رفتار های انسان را اداره می کند.ایمان ممکن است نیرو بخش باشد,مثلا ایمان به اینکه حتما موفق می شویم و به خواسته های خود می رسیم.همچنین ممکن است سست کننده باشد,مثل اعتقاد به اینکه کاری که می کنیم فاقد نتیجه است,یا عدم توانایی ما محرز است,یا کار فوق العاده مشکلی است و امثال ان.
اگر به موفقیت عقیده داشته باشید نیروی لازم برای رسیدن به آن در شما ایجاد می شود و اگر به شکست معتقد باشید, آن پیامد های ذهنی شما را به شکست می کشاند.

برچسب:, :: 12:55 :: نويسنده : مرتضي عربي

درباره وبلاگ

موسسه تولد نو تندرستی با افتخار آمادگی دارد در صورت هرگونه سوال در مورد درمان جدید(مواد محرک) و نیاز به مشاوره و بستری عزیزان در عذابتان بصورت رایگان از خدمات مشاوره این مرکز بصورت حضوری، تلفنی و یا اینترنتی بهره مند شوید.تلفنهاي تماس عباس مشهدی ابراهیم (میدانی)09123474418وعلی طاهری09125242982 شماره تلفن ثابت36695663
پيوندها
">nod

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مركز تخصصي سم زدايي و درماني مواد مخدر و محرك و آدرس tavalodisabz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان